Klient biznesowy to częsty gość hoteli na całym świecie, podróże służbowe wpisane są bowiem w jego pracę. W hotelach toczy się zatem duża część jego życia, nie traktuje ich jednak jako sposobu na wakacyjny relaks. Jest to miejsce, w którym chce przede wszystkim wypocząć po intensywnym dniu, a także dobrze przygotować się do kolejnych spotkań w interesach. Z tego powodu wybierając miejsce zakwaterowania, kieruje się specjalnymi względami. Z naszego artykułu dowiesz się, czym powinien wyróżniać się hotel przyjazny klientom biznesowym.
Atrakcyjna lokalizacja
Pierwszą, istotną kwestią w przypadku klienta biznesowego jest lokalizacja hotelu. O ile na wakacje chętnie wybierzemy zaciszne miejsce na wsi z dala od cywilizacji, o tyle zupełnie się to nie sprawdzi w przypadku wyjazdu w interesach. Jako że spotkania biznesowe odbywają się najczęściej w dużych miastach, atrakcyjna lokalizacja jest w tym przypadku rozumiana nieco inaczej. Hotel powinien znajdować się w takim miejscu, które zapewni bezproblemowy dojazd do różnych części miasta oraz innych miejscowości. Będzie to gwarancja, że na spotkania biznesowe zawsze dotrzemy na czas. Atutem jest także przestronny parking, który umożliwi bezpieczne pozostawienie samochodu. Z drugiej strony klient biznesowy chciałby odpocząć po intensywnym dniu. Najlepiej więc jeśli hotel znajduje się w zacisznym miejscu, ale jednocześnie szybko można z niego dotrzeć do centralnych punktów miasta.
Pakiet konferencyjny
Hotel dla klientów biznesowych powinien oferować pakiet konferencyjny. Warto bowiem wiedzieć, że klient przyjeżdżający w interesach może mieć zaplanowane spotkania w mieście, ale niekiedy także dla wygody i szybkości działań, woli przeprowadzać rozmowy na miejscu. Czym jest pakiet konferencyjny, wyjaśnia przedstawiciel hotelu Amber z Gdańska.
Jeśli hotel posiada w ofercie pakiet konferencyjny, oznacza to że zapewnia on zaplecze techniczne do organizacji konferencji, prowadzenia rekrutacji czy szkoleń, a także innych działań biznesowych. Tego typu miejsce umożliwia również prowadzenie spokojnej pracy w pokoju hotelowym lub w odrębnej sali. Będzie w nim można także zorganizować spotkanie z partnerem w interesach.
Wysoki standard
Klient biznesowy ma najczęściej duże oczekiwania dotyczące standardu hotelu. Wynika to z faktu, że przy wyjeździe na delegację chce się skupić jedynie na tym, co istotne. Dba przede wszystkim o to, aby spakować ważne dokumenty i często nie ma już miejsca na przedmioty codziennego użytku. Ponadto zabieranie ich w podróż byłby niewygodne, tym bardziej, że wyjazd w interesach często wymaga odwiedzenia kilku miast i noclegu w różnych hotelach. Wybór hotelu o wysokim standardzie daje pewność, że na wyposażeniu pokoju znajdzie się wszystko, co będzie niezbędne do codziennego funkcjonowania. Dla klienta biznesowego niekiedy ważna jest także możliwość skorzystania z sejfu. Najlepiej jeśli znajduje się on we własnym pokoju, zapewnia to bowiem poczucie prywatności i swobody.
Relaks po pracy
Ostatnią, choć równie ważną kwestią jest możliwość relaksu po pracy. Spotkania biznesowe trwają na ogół wiele godzin i mogą być stresujące. Dobrze jest więc, aby po ich zakończeniu mieć możliwość kojącego odpoczynku. Przy wyborze hotelu warto zatem zwrócić uwagę na to, aby miał on strefę relaksu. Powinna być ona dostępna całodobowo, aby można z niej było skorzystać o dogodnej dla siebie porze. Strefa SPA sprawi, że pobyt na delegacji będzie doskonałą okazją do załatwienia spraw służbowych, a jednocześnie do wypoczynku. Odpowiedni dobrane zabiegi czy też możliwość korzystania z saun to doskonały sposób na relaks i to nie tylko dla ciała, ale także dla umysłu. Nie ulega więc wątpliwości, że jest to ważne kryterium wyboru hotelu przez klienta biznesowego.
Hotel przyjazny klientom biznesowym powinien spełniać kilka wymogów. Istotne jest, aby był on usytuowany w dogodnej lokalizacji, posiadał pakiety konferencyjne oraz cechował się wysokim standardem. Nie bez znaczenia jest także możliwość skorzystania ze strefy relaksu.