Odpowiednio zaplanowane działania marketingowe to podstawa budowania profesjonalnej marki o szerokim gronie odbiorców oferowanych produktów lub usług. Zdecydowanie się na właściwe rozwiązania pozwala na prowadzenie efektywnego biznesu przynoszącego oczekiwane rezultaty i wysokie zyski finansowe. Gdzie szukać inspiracji do tworzenia angażujących treści marketingowych? Z jakich narzędzi służących do prowadzenia marketingu warto skorzystać? Podpowiadamy!
Inspiracje do prowadzenia marketingu – gdzie ich szukać?
Istnieje wiele ciekawych sposobów na prowadzenie nowoczesnych, przynoszących wymierne korzyści działań marketingowych. Pomysłów i przydatnych narzędzi do prowadzenie przez marki tego typu działań można szukać w wielu miejscach, które dostępne są dla szerokiego grona odbiorców. Wiele ciekawych inspiracji w zakresie tworzenia kampanii marketingowych można znaleźć w miejscach, takich jak:
• Strony branżowe – to podstawowe miejsce do poszukiwania inspiracji w zakresie działań marketingowych, które pozwala być na bieżąco z nowościami pojawiającymi się w branży. Do najczęściej polecanych platform w tym zakresie zalicza się miejsca, takie jak Nowy Marketing, Marketer Plus, HubSpot, Sprawny Marketing, MarketingLand, Brief, Online Marketing czy Social Press.
• Blogi tematyczne – w Internecie można znaleźć wiele ciekawych blogów tworzonych przez twórców o szerokiej wiedzy z zakresu reklamy, content marketingu, social mediów, aktualnych trendów czy nowoczesnych technologii wykorzystywanych podczas realizowania działań w obrębie kampanii marketingowych. Wiele przydatnych informacji można znaleźć na blogach, takich jak Smart Blogger, Jacek Kotarbiński blog o marketingu, Łukasz Żelezny, SoTrender, Kissmetrics, Creative Boom, Artur Jabłoński, Paweł Tkaczyk, Bufferapp, Rysuje Fejsbuki, Mediafeed czy Bloomboard. Twórcy dzielą się na nich swoją obszerną wiedzą w ciekawy i przystępny dla czytelnika sposób.
• Social media – platformy społecznościowe to jeden z lepszych sposobów na poszukiwanie inspiracji do prowadzenia marketingu, ponieważ aktualnie to właśnie na tego typu platformach odbywa się znaczna część kampanii reklamowych czy innych działań prowadzonych w obrębie marketingu. W social mediach można znaleźć wiele inspirujących profili, które poświęcone są szerzeniu informacji na temat nowoczenscyh technik reklamowych. Do popularnych profili można zaliczyć polskie i zagraniczne miejsca, takie jak Social Media Examiner, AdWeek, Buferapp, Social Tigers,, Why So Social czy Razor Social.
Tworzone na stronach branżowych, blogach czy w mediach społecznościowych treści pokazują wiele nowoczesnych technik oraz skutecznych narzędzi przeznaczonych do prowadzenia działań reklamowych w obrębie różnego rodzaju branży. Specjaliści w zakresie kreowania skutecznych i angażujących kampanii marketingowych przedstawiają w tych miejscach wiele ciekawych pomysłów, którymi z powodzeniem można się inspirować. Pozwala to na tworzenie wysokiej klasy kampanii marketingowych, które mogą doskonale wkomponować się zarówno w rodziny rynek, jak i być wykorzystywane w przedsiębiorstwach działających na rynku zagranicznym.
Narzędzia do skutecznych kampanii marketingowych – na jakie rozwiązania warto się zdecydować?
Poszukując informacji na temat aktualnie wykorzystywanych technik marketingowych można spotkać wiele ciekawych propozycji, które pozwalają na zwiększenie popularności marki, dotarcie do stałych i potencjalnych klientów oraz uzyskanie wymiernych korzyści w postaci zwiększenia wyświetleń strony internetowej i generowanej na niej sprzedaży. Do najczęściej stosowanych technik współczesnego marketingu można zaliczyć content marketing, email marketing oraz tworzenie grafik, treści video czy prezentacji.
Jednym z bardziej skutecznych narzędzi wykorzystywanych we współczesnym marketingu jest Freshmail.pl. Jest to specjalistyczne narzędzie, które znajduje swoje zastosowanie w obszarze tworzenia kampanii mailingowych, kampanii smsowych czy kreowania rozwiązań w zakresie content marketingu, takich jak przygotowywanie profesjonalnych webinarów. Wybór FreshMail.pl pozwala na znaczne zwiększenie popularności i ruchu na stronie internetowej danej marki oraz utrzymanie stałego kontaktu z odbiorcami oferowanych przez firmę produktów, treści czy usług.